La interacció tranquila, by Almudena Pardo, Espai 13, 30.06.2015. Exposició de Eva Kot’átková

Deliciosa i subtil performance de Almudena Pardo, que interacciona reposadament amb els objectes exposats. 2 hores de performance resumides en uns 20′. Filmat amb autorització de la Fundació Joan Miró. Molt interessants també les reaccions de alguns visitants. De Núvol Galeries: L’ambidexteritat a la Fundació Miró (Aina Canyelles). Barcelona. / 30.06.2015 És habitual trobar-nos amb persones que eren esquerranes i s’han vist obligades a fer servir la mà dreta. Tant si ha sigut de forma deliberada, durant la infància, a l’escola o a feines on es requereixen els hàbits dretans, aquestes persones han hagut d’aprendre a utilitzar indistintament qualsevol de les dues mans. Aquesta habilitat s’anomena ambidexteritat i és el concepte del qual parteix l’exposició de l’artista Eva Kot’átková a l’Espai 13 de la Fundació Joan Miró. “Formació en ambidexteritat”, que es pot visitar des del 19 de juny fins al 6 de setembre de 2015, serveix per reflexionar sobre quines són i com operen les característiques institucionals dels diferents sistemes que estructuren les nostres vides com l’educació, la cultura o la psiquiatria. Acció Performativa Inauguració Formació en ambidexteritat, EvaKotatkova, Espai13 FJM© Fundació Joan Miró. Foto Pere Pratdesaba 05 Acció Performativa Inauguració Formació en ambidexteritat, EvaKotatkova, Espai13 FJM© Fundació Joan Miró. Foto Pere Pratdesaba 05 La instal·lació transforma l’Espai 13 en una habitació a mig camí entre una aula en descomposició i un escenari propici per a l’educació artística. Diversos objectes utilitzats en processos pedagògics amb nens o adults apareixen disposats en un escenari central i repartits també per la sala. La mostra confronta dos aspectes antagònics que caracteritzen l’aula d’educació artística: la seva vocació d’espai lliure per a la imaginació i els límits del context acadèmic que el condicionen. Això permet explorar noves formes de transmetre i generar coneixement. L’exposició s’activa amb diverses accions performatives a partir d’una coreografia que relaciona objecte i cos a càrrec d’Almudena Pardo. Aquestes sessions es podran veure aquest dimarts 30 de juny d’11 a 13 h i el 12 de juliol d’11 a 13 h. Amb aquesta mostra, es tanca el cicle Lesson 0, un projecte transversal que reflexiona sobre l’estat de l’educació artística d’avui dia, però particularment dels mètodes no habituals en la transmissió de coneixement. El projecte ha consistit en diferentes activitats en col·laboració amb insitucions i projectes de la ciutat i de l’estranger amb artistes com Priscila Fernandes, Rita Ponce de León i Anna Craycroft / Marc Vives en col·laboració amb Rivet. Tots ells s’han activat a partir de Pedagogies de fricció, un programa de mediació pedagògica conduït per Aida Sánchez de Serdio, Cristian Añó (Sinapsis) i Rachel Fendler. Aquest programa fa un gir reflexiu sobre el museu com a dispositiu pedagògic. Pedagogies de fricció planteja dur a terme una exploració dels rols implicats en el desplegament pedagògic de la institució amb l’objectiu de replantejar les possibilitats i les problemàtiques que emergeixen en la intersecció de l’art i la pedagogia en el museu.

Acció-Performativa-Inauguració-Formació-en-ambidexteritat-EvaKotatkova-Espai13-FJM©-Fundació-Joan-Miró.-Foto-Pere-Pratdesaba-05-e1435653820231

Foto de Pere Pratdesaba 05.

https://www.nuvol.com/critica/lambidexteritat-a-la-fundacio-miro/